Ένας Μεγάλος Έρωτας (L' Amour d' une Femme)
Πότε: Τρίτη 11 Ιουλίου | 21:30
Πού: Κήποι της Γαλλικής Σχολής Αθηνών (Διδότου 6, Αθήνα) | Είσοδος ελεύθερη
Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Plein-Air του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.
Η ταινία θα προβληθεί με SDH υπότιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου (η διανομή ξεκινά μία ώρα πριν από κάθε προβολή).
Σκηνοθεσία: Ζαν Γκρεμιγιόν
Πρωταγωνιστούν: Μισελίν Πρελ, Μάσιμο Τζιρότι, Γκαμπί Μορλέ, Πάολο Στόπα, Μαρκ Κασό, Ρολάν Λεσάφρ
Διάρκεια: 103’
Έτος παραγωγής: 1953
Γλώσσα: Γαλλικά
Υπότιτλοι: Ελληνικοί
Μια νεαρή γιατρός καταφθάνει στο νησί Ουεσάν της Βρετάνης, στα βορειοδυτικά της Γαλλίας, προκειμένου να αντικαταστήσει τον συνταξιοδοτούμενο γιατρό εκεί. Στην απομονωμένη κοινωνία της περιοχής θα κερδίσει γρήγορα τους λιγοστούς, αρχικά σφιχτούς, κατοίκους. Και θα ερωτευθεί παράφορα έναν μηχανικό που βρίσκεται εκεί για παροδική εργασία. Όταν όμως σχεδιάζουν το μέλλον τους, θα σκοντάψει πάνω στις πεποιθήσεις του που την θέλουν να εγκαταλείψει το επάγγελμά της για να γίνει νοικοκυρά.
Η γυναικεία ενδυνάμωση σε μια ταινία του 1953 δεν είναι το πιο εύλογο να περιμένει κανείς, όμως ο μεγάλος Ζαν Γκρεμιγιόν (του οποίου το «Καλοκαιρινό Φως» κάποιοι θα απολαύσατε στην περσινή μας προβολή), στην τελευταία του ταινία, μπολιάζει το ιδιαίτερο σινεμά του με ακριβώς αυτή τη λογική. Ο κινηματογράφος του είναι στέρεος, συμβολικά έμφορτος μα ποτέ βαρύς, γεμάτος λεπτές χειρονομίες ή κινήσεις της μηχανής (προσέξτε τις προσεγγίσεις και τις απομακρύνσεις του φακού από την ηρωίδα σε σημεία- κλειδιά) που βαθαίνουν το δράμα. Η Μισελίν Πρελ (η οποία είναι ακόμα κοντά μας και τον προσεχή Αύγουστο θα γίνει 101!) είναι υποδειγματική στο κεντρικό ρόλο, με σφρίγος και ευαισθησία που θα γεννήσουν το εκπληκτικό τελικό πλάνο. Ένας φάρος προλέγει εξ αρχής την μελαγχολία τούτου του σπάνιου, δυσεύρετου φιλμ, ο ίδιος φάρος φιλοξενεί μια αξέχαστη σκηνή, την ώρα που η νήσος προσφέρει απλόχερα όση ατμόσφαιρα χρειάζεται το δράμα για υποστυλώσει τον κόσμο του. Και οι σύγχρονοι «άλλοι θεατές» δεν έχουν παρά να επιστρέψουν ευλαβικά στη γενναιόδωρη εκκλησία του αναλογικού σινεμά. Ηλίας Δημόπουλος